Over gewicht gesproken

8 juni 2017 - Astorga, Spanje

Al een paar keer is het gewicht ter sprake gekomen. Nu ik moet jullie bekennen dat ik vandaag 10 kilo en Annie ruim 13 kilo lichter de berg over zijn gegaan.
Maak je hier aub niet druk over want het was alleen maar bagage.
Veel mensen​ laten hun bagage met Jacofrans naar de volgende auberge vervoeren voor € 5,-
Wij hebben gisteren besloten dat ook voor deze bergetappe te doen. Dus bellen met een nummer in Léon. Gelukkig was er een man uit Costa Rica die Spaans en Engels sprak. Want de dame dacht dat we onze fietsen wilden laten vervoeren.. Na nog wat onderhandelen over de prijs mochten we twee tassen ,samen nog geen 15 kg meegeven voor € 8,- pp. En toen we vandaag aankwamen in de auberge stonden ze er al, dus helemaal top.
Gisteren sliepen we op een zaal met ca 30 mensen maar iedereen houdt rekening met elkaar. Rond 22,00 uur doet iedereen stil en de eerste vertrekken om 5 uur maar die doen ook zo zacht dat je ze niet hoort als je niet zoals ik rond die tijd naar de wc moet.
Veel mensen willen wel met je praten maar vaak moet je zelf het initiatief nemen maar als jullie mij kennen weten jullie wel dat ik dat initiatief altijd heel graag neem.
Nu ga ik me lekker douchen.

1. Thea:
    8 juni 2017
    Wat geweldig toch, ik volg met spanning je eindsprint, voor mij is je fietstocht ongelooflijk snel gegaan. Ga je ook nog door naar Finisterre? Misschien vind je het - terecht - mooi geweest hoor. Morgen weer een mooie dag, hartelijke groeten van mij
  2. Ælse:
    8 juni 2017
    Ik ben in de achtervolging. Vandaag de derde etappe , camping bij Santander , morgen waarschijnlijk in Santiago dus op tijd. Maar dat zijn jullie van mij toch gewoon.
    Tineke top gedaan die berg met minder kilo's geniet morgen van de afdaling van 1200m naar 600m dat gaat als een speer.
    Keep in control.
  3. Trudi:
    8 juni 2017
    Super Tineke je word steeds slimmer ,straks is het allemaal peanets. Wij genieten enorm van jouw fietstocht. En ja heel erg goed ken ik je niet, maar als je een beetje op je nicht Trudi lijkt .... ik zeg altijd ,1 ding kan ik heel goed en dat kwam heel goed uit met mijn werk,praten ik zeg altijd ouwe hoeren. Dat is ook een kunst nietwaar !? Doe kalm aan met je afdaling. Groetjes Trudi
  4. Anke:
    8 juni 2017
    Ben toch wel benieuwd of al dat fietsen ook wat de andere kilo's betreft uitmaakt. Meer spiermassa, meer gewicht!☺️
  5. Tineke Ruiter:
    8 juni 2017
    Ik hoop het wel want er mocht echt wel wat af. Ga in Santiago op de weegschaal staan en zal het dan aan iedereen doorgeven
  6. Roniet:
    Laatste loodjes!
    Veel succes, geniet van het uitzicht!
  7. Kiny:
    8 juni 2017
    Wij genieten mee met de mooie fotoś, succes met de laatste lootjes!
  8. Joke:
    8 juni 2017
    Dat is even slim van jullie!!! En nu het laatste stuk rustig aan en geniet van die afdaling
  9. Evelien:
    8 juni 2017
    Hoi mam! Met kilo. 's of niet. Top gedaan!!
    Geniet van je laatste etappes. Want voor je 't weet zit 't erop. Ookal zal het eind mooi zijn de reis is mooier kan ik me zo voorstellen. Dus geniet met volle teugen.
    Had je graag in santiago getroffen om jouw zege te vieren (ff met 't vliegtuig op en neer), maar helaas is 't hier thuis ff niet haalbaar dit weekend.
    Dikke knuffel en zet hem op
    Gogogo to Santiago!!!
  10. Ada Mulder:
    8 juni 2017
    Hi lieve Tineke, je schrijft steeds leuker en t wordt steeds spannender, eigenlijk jammer als het straks voorbij is. Schrijf s.v.p. ook nog een paar keer als t voorbij is, je doel, de cathedraal in Santiago de Compastello, gehaald is. Fred en ik zijn er ook, op vouwfietsen, een paar jaar geleden, aangekomen. Alleen, slechts de laatste dag gefietst, vanaf de camping. En zelfs toen, zeer indrukwekkend! Jammer dat we je niet kunnen inhalen, maar de belangrijkste, Aelse, zal er staan.
  11. Puck van \leeuwen:
    9 juni 2017
    Tinus doe voorzichtig tlaatste stuk! Fantastisch enzo vlug! Wat een prestatie! Enwat een weerzien! Toppie zussie!
  12. Ton van Schie:
    9 juni 2017
    nog een (piep) klein stukje op zo'n grote tocht. geweldig meid, wat een kuiten zal Aelse dadelijk te zien krijgen.
    veel plezier saampjes.
  13. Govert+:
    9 juni 2017
    Ik lees jou verhalen met grote belangstelling en zie jou foto,s maar vertel is wat je allemaal zo ziet onderweg.
    Er valt zeer veel te zien zoals ik weet zo wel aan kerken steden stadjes en natuur.

Nou op daar de Sinte Jacobus de Meerdere.
  14. Tineke Ruiter:
    9 juni 2017
    Hoi Govert heb Ik je door Chris leren kennen wat gezellig dat je mijn log ook volgt. Ja de kerken, kapelletjes en kloosters die ik hier zie zijn er zoveel dat ik ze niet allemaal kan bezoeken, maar ik weet niet of ik dat wel zou willen. Maar ik denk wel waak, wat hebben zoveel jaren geleden de mensen het geloof toch zo belangrijk gevonden dat je daar zoveel en zulke mooie gebouwen voor wilden maken. Ze zijn allemaal dood dus ik kan het ze niet meer vragen.
  15. Ben en Helma Jeurissen:
    9 juni 2017
    Heerlijk voor jou, dat de tocht bijna is volbracht
    en je weer lekker met Aelse kan relaxen bij de caravan.
    Jammer voor ons allemaal dat we je dagelijkse verhaaltje moeten gaan missen ...
    Ben en ik hebben heerlijk mee genoten, en wensen je alvast een mooie aankomst,
    en een geweldige -welverdiende- vakantie samen !