Ælse ligt op kop

9 juni 2017 - Vega de Valcarce, Spanje

Niemand hoeft zich meer zorgen te maken want Ælse is het eerst over de eindstreep gekomen. Maar wij komen er ook aan.
Vandaag was mijn ongeluksdag maar het is goed gekomen.
Vanmorgen een heerlijke afdaling van nog 15 km en na 8 km dacht ik wat gaat het lekker en wat waait de wind lekker door mijn haren. Voor de niet fietsers zal ik het uitleggen. Ik had mijn helm in de auberge laten liggen. Weer 8 km stijgen was geen optie voor mij dus 8 km lager is een grote stad Porferrada. Dus daar een nieuwe helm gekocht. ( Kostte wel ca 1 uur tijd om weer op de goede weg te komen) Maar door in Villafranca de Bierzo sloeg voor de tweede keer het noodlot toe. 10 km later kom ik tot de ontdekking dat ik mijn portemonnee ik de bar daar heb laten liggen. Wat nu
Ælse was zo lief hem daar op te halen en wij konden verder fietsen naar Vega del Valcanca. Daar heeft de man van de auberge naar de bar gebeld (we hadden daar een stempel gehaald waarop hun telefoonnummer stond)
Mijn portemonnee lag daar.
Ik heb al vanaf het begin van mijn reis een nood portemonnee met geld en giropas bij me.
Ælse heeft mijn portemonnee opgehaald bij de bar en die meegenomen naar Santiago waar hij nu is en ik ga verder met de andere portemonnee (alles zat nog in de portemonnee). Dus zo is alles vandaag nog goed gekomen.
Ik hoop dat morgen een gelukkiger dag gaat worden. Maar dat zal wel.
We hebben een leuke slaapplaats bij mensen die elkaar zelf hebben leren kennen op de Camino.
Voor de mensen die denken hoe doen ze het nu met het eten. Zij hebben voor ons gekookt. spagetti met een heerlijke salade en een ijsje toe (zie foto)

1. Evelien:
    9 juni 2017
    Nou nou 't slot word er iig niet saai van.
    Nog ff je koppie er bij houden.!

Wanneer denk je er te zijn?
    You gogogo to Santiago
    Dikke knuffel
    Van ons allemaal
  2. Joke:
    9 juni 2017
    Jeetje wat een toestand allemaal, gelukkig dat je lief in de buurt is, morgen weer fijne dag.
  3. Ies de Jong:
    9 juni 2017
    Lieve stoere buuf. Voordat er weer mensen lullig gaan doen wil ik solidair met jou zijn als het over vergeten gaat. Als ik iets moet meenemen dan leg ik het bij de voordeur en als ik dan wegga stap ik er gewoon overheen. Als ik een boodschapje doe en voor het afrekenen mijn zonnebril af zet merk ik thuis pas dat er iets niet klopt. Gelukkig wordt ik onderweg na het tanken door toeterende automobilisten gewaarschuwd dat mijn benzinedop er bij hangt. Heb ik je nu een beetje geholpen? Als ik de containerooen heb gezet vraag ik mij af waar de zak is..........
  4. Ælse:
    9 juni 2017
    Ik had voor vandaag een korte dag gepland van circa 430 km toen Tineke belde voor haar portemonnai zat ik op 100 km voor Santiago. "Even" halen was 125 km in tegen gestelde richting dus kwam er 250 km bij en werd het een lange dag. Morgen voor mij even geen km vreten. Voor de dames wel en het begint stevig bergop( van 600 m naar ruim 1300 m) nog ruim 185 km te gaan met de nodige colletjes. Inmiddels 2491 km afgelegd !!!!
  5. Ies de Jong:
    9 juni 2017
    .....container open heb gezet.......
  6. Margriet:
    9 juni 2017
    Jeetje wat een toestand zeg! Maar dus weer een geluk bij een ongeluk achteraf

XXX
  7. Ria wilmer:
    10 juni 2017
    Leuke rit extra gehad Aelse is ook wat waard Tineke veel plezier van je laatste ritten.
  8. Diny:
    10 juni 2017
    Wat een pechdag Tineke. Maar gelukkig is alles weer recht gekomen en fijn dat je mannetje in de buurt was en het vergeten geldbuideltje op kon halen.
    Wens je alle succes en m'n petje af voor je doorzettingsvermogen.
  9. Anneke:
    10 juni 2017
    Hi Tineke, wat een verhaal. Vergeten: het gebeurt ons allemaal........Je kunt mij nu even uitlachen, ik heb het de laatste tijd erg druk. En daardoor vergat ik vorige week woensdag maar liefst 4 (!) dingen op 1 dag. Ik kwam ik thuis uit het zwembad op mijn badslippers. "Huh, waar zijn mijn schoenen?" Vergeten......die stonden nog in het zwembad. Weer terug. Erna vergat ik de accu van mijn fiets (lag nog thuis). Ik moest een boodschap in Scheveningen, duurde vrij lang. Toen zocht ik mijn fietssleutel in alle vakjes van mijn tas (en jas). Had ik vergeten 'm op slot te zetten. Gelukkig stond ie er nog! En als laatste fietste ik nog even naar de bakker voor brood. Kwam ik thuis....."Huh ik had toch een zonnebril op!" Weer terug gefietst naar de bakker en ja hoor daar lag ie. Zo zie je maar dat het de beste kan overkomen haha. In ieder geval fijn dat het voor jou is opgelost. Veel fiets-plezier en groeten
  10. Tineke Ruiter:
    10 juni 2017
    Mooi verhaal Anneke, is het nu vergeetachtigheid of toch beginnende dementie !!! Wie zal het zeggen maar het is allebei heel vervelend
  11. Anneke:
    10 juni 2017
    Tineke, Ikzelf wijt het aan het feit dat ik het momenteel zo druk heb. Met Koert (!) is soms een fulltime job, met renovatie (al 2x ons huis uit geweest) en allerlei medische zaken. Maar het komt wel weer goed (hoop ik haha). Fijne tijd in España
  12. Chris Ruiter:
    12 juni 2017
    Hi mam als je geloof reisdoel en oorsprong maar niet vergeet de rest is vervangbaar.

ik Zoek nog zo'n rond ding wat om je vinger kan met een datum er in heb jij enig idee waar die kan liggen?

Veel success op de laatste km gr Chris
  13. Tineke Ruiter:
    12 juni 2017
    Die kan overal liggen maar je moet er wel zelf naar zoeken