Het gaat gesmeerd

21 mei 2017 - Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk

Vandaag, na een rustige nacht, een eenvoudig ontbijt. Om te zorgen voor voldoende energie extra cornflakes en melk+suiker. Ik zat in zuid Poitiers en moest dus weer de route opgaan zoeken. Even makkelijk gedaan en de D741 genomen, dus wel een stukje ca 3 km afgesneden maar dat schilde wel een hoop zoeken. Het weer was goed en de weg lekker. Rond 16.00 uur stond er 78 km op de teller en moest ik mijn onderkomen zoeken in Nanteuil en Vallée. De beschrijving gaf geen telefoonnummer en alleen sleutel bij stadhuis of restaurant. Nou op zondag ga ik dat wel spannend vinden want geen van twee zijn open. Dus een beetje rondlopen en de Gite (het bordje ) zag ik naast een deur hangen maar nu nog de sleutel. In zo'n. Stadje cq dorp zie je niet veel mensen en die je ziet zijn toeristen. Dus maar naast het stadhuis aangebeld​ . Die mevrouw zei dat ik morgen maar terug moest komen. Maar gelukkig was er een lokale man die het hoorde en actie ondernam. Ik mee naar de vrouw van het restaurant die zei dat we bij de slager moesten zijn en daar kreeg ik de sleutel. Mooi plekje met bad en wasmachine. Dus na mijn bad de kleren in het bad. Moest natuurlijk aan mijn moeder denken met hop hop hop even door het sop en dan ruikt het. Voor mijn fietsbroeken heb ik dat wel 3 keer moeten herhalen

1. Trudi:
    21 mei 2017
    Even heen en weer én schoon is tie weer.haha. Wel leuk om te lezen wie en wat je tegen komt om de sleutel te krijgen. Het lijkt wel een speurprogramma op tv. Maar het zal misschien voor de zoekende ,jij dus, minder leuk zijn. Maar het blijft apart. Ik ben zeer benieuwt hoe of je gewicht zal zijn bij thuis komst. Laat je dat ook weten ? Een fijne avond met een goede nachtrust e voor morgen de gang er weer in met aan het eind weer een lekkere maaltijd mét bad of douche. Dag Tineke ,ik kijk uit naar je mailtjes !
  2. Ria en Dick:
    21 mei 2017
    Ja daar zeg je wat Trudi. Maarre moet er dan niet een begingewicht bij? Heb ik niet gezien de afgelopen weken. Wel steeds een reclameblok van 15 kilo buikvet weg in 14 dagen of zoiets. Was dat profetische voorzienigheid??
    Gaat lekker zo Tineke en natuurlijk zijn we benieuwd.
  3. Thea:
    21 mei 2017
    Hoi Tineke, na zoveel km. fietsen moét je toch wel lekker slapen ! ik hoop dat je morgen uitgerust en fris het volgende stuk af kunt leggen en er weer een mooie dag van maakt. Ik neem m'n petje voor je af! Groetjesss
  4. Tineke Ruiter:
    21 mei 2017
    Nu helemaal want je wilt niet weten wat een heerlijke​ maaltijd ik nu net heb gegeten. Ben nu bezig met het dessert kaas. Maar om al dat lekkers er weer af te krijgen wil ik morgen weer ca 80 km rijden. Dus zoeken naar nieuwe overnachtingen. Maar ik ben ook wel tevreden hoe het tot nu toe gaat
  5. Joke:
    21 mei 2017
    Jeetje Tineke wat een avonturen maakt je mee!!!
    Slapen bij de nonnen dan weer in een herberg een eigen potje koken blij met een duik in 'n bad dan je wasje doen, ais het morgen nou maar droog is, strijken hoeft niet.
    Morgen weer nieuwe belevenissen wij kijken uit naar je verhaal. En weer een goeie dag!!!
  6. Angela:
    21 mei 2017
    Hahaha grappig....mijn moeder zei dat ook regelmatig!
    Hop hop hop even door het sop....
    ;-)
  7. Ies de Jong:
    21 mei 2017
    Hop hop hop, even door het doosje en het ruikt weer als en..........hop hop hop, even door het doosje en het ruikt weer als een..........hop hop hop enz.
    Niet schoon te krijgen dus in het geval van dit mopje wat gekoppeld is ooit aan een standwerker die zich verkeek op de dame die voor de demonstratie haar slipje aan de beste man gaf met veel publiek er omheen!
    Trouwens, waren het dure kleren dat jij dat spul voorrang gaf of ben je er bij gesprongen?
    Maar....was het nou Leopold Verhagen van die dagsluitingen?
    Dat was toch ook de tijd van Hilterman?
  8. Ies de Jong:
    Correctie van Rika:
    Hoppe hoppe hoppe, soppe soppe soppe, even door het doosje en het ruikt weer als een roosje.
  9. Cora van de Koppel:
    22 mei 2017
    Zo leuk om te lezen allemaal! Op zoek naar de sleutel van je onderkomen.... alles zo simpel en vol vertrouwen, dat moet een heerlijk en vrij gevoel geven!
  10. Ada Mulder:
    22 mei 2017
    Hi Tineke, het wordt steeds spannender. Wij volgen je verhaal iedere dag met grote bewondering. Volhouden hoor! Wat doe je op je rustdag? a.s. donderdag, Hemelvaartsdag?