Helaas geen internet

2 juni 2017 - Belorado, Spanje

Mijn plan was Burgos maar helaas het bericht van Tineke gaat niet lukken omdat de internetverbinding door het onweer is uitgevallen.

Maar telefonie werkt wel dus type ik ( Ælse) het SMS bericht over.

"Helaas internet gaat niet lukken. Dus doe ik het zo maar even. Vanmorgen vroeg wakker door de lopers, die al voor 6:00 uur opstaan. Dus was ik rond 7:45 uur klaar om te vertrekken.

Helaas heb ik nog steeds moeite om de goede route te vinden en zat met behulp van een vriendelijke Spanjaard op de wandelaars route. Daar kan ik met mijn fiets echt niet op. Veel grind en korte steile stukken.  Dus was ik pas om 8:45 uur echt op pad.

Het ging lekker en om 11:15 uur was ik in Sto-Dominingo. Maar het zou rond 2 uur gaan regenen en ik wilde verder dus maar weinig van de stad gezien. Rond 13:30 onwwer recht en links van me maar toch maar een klein beetje regen.

Om 14:45 was ik in Belorado Slaapplek gevonden met dinner en ontbijt. Rond 18:50 kwam iiemand zeggen dat er vrienden van mij waren. Bleek het echtpaar te zijnwaar ik twee dagen mee opgetrokken had hier ook te zitten dus hebben we gezellig met elkaar gegeten. Morgen wordt het weer echt niet goed dus weet ik niet hoeveel ik moet gaan rijden.  Mijn plan was Burgos maar dat zal het denk ik niet worden."  Vandaag was het 51 km en het profiel voor de volgende 200 km staat bij de foto's.

1. Ies de Jong:
    2 juni 2017
    Handig toch zo'n techneut thuis. Maar ja, hij zit ook iedere dag hunkerend te wachten op jouw berichten. Maar ook wij zijn hardstikke solidair met jou en voelen ons verplicht elke dag een stukje te fietsen. vandaag zelfs 15 km. En dat op ouwe wijven bikes. Maar jij gaat nu richting het gestelde doel! Ben je al aan het aftellen of ben je nog lang niet klaar met genieten?
  2. Etienne El Leon:
    3 juni 2017
    neem zeker even de tijd om Burgos te bezoeken ,de kathedraal is echt imposant; vooral in de middeleeuwen was Burgos als hoofdplaats van Castilia e Leon een zeer belangrijke en vooral rijke vestiging. Het mooie van je reisverhaal is voor mij dat ik me +/- 40 j jonger voel want bijna alle vermelde plaatsen ken ik , wilde jaren . WE vingen beekforel(niet te vergelijken met die huidig opgefokte beesten) die boven een houtvuurtje werden gebakken,stokbrood en een harde manchego kaas(1/2 koe1/2schaap),doorspoelen met un vin del pays. Ken je de tramuntana al? Denk niet,anders hadden we het reeds gelezen.Hopelijk leer je hem ook niet kennen.RA-ra