Vandaag eindelijk de grens met Frankrijk gepasseerd

9 mei 2017 - Cambrai, Frankrijk

Vandaag vertrokken met een zonnetje, maar nog wel fris. Langs de Schelde richting Frankrijk (Rumegies). Niets geen teken cq borden gezien dus gewoon. Door gefietst, maar ineens werden de kaartjes met de routebeschrijving veel makkelijker want elke weg heeft hier een nummer en dus worden de afstanden tussen de opvolgende route punten ook langer. Bijvoorbeeld volg D49 tot ... (4 km) enz. Daardoor ben ik vandaag nog geen 300 meter van de route verkeerd gereden.  Dus fijn. De dag werd nog fijner want voor Cambrai(eindpunt) stonden er allemaal mensen op iets te wachten +mensen om de wegen af te sluiten. Nou dan wil ik me niet ombetuigd laten dus al wuivend en juigend ging ik langs de mensen en ik kreeg gelukkig ook veel applaus. Maar net in Cambrai kwam de politie om de weg vrij te maken en moest ik aan de kant en bleek het een optocht van reklame auto's enz te zijn. (Ik probeer het fimpje en de foto's er later op te zetten. In Cambrai naar het vvv, voor een plan de city met een orangemagazin dat is gelukt en nu heb ik dus tijdelijk een frans nummer 0685917894. Naar het formule 1 hotel. Daar is het een enorme happening. Vandaag was de eerste dag van de 4 daagse van Duinkerken en een paar groepen waaronder Eddie Merks zijn hier neergestreken. Dus alle ondersteunende diensten waren druk bezig met kleren wassen in grote vrachtauto's zit wasmachine en droger + koelkast enz. Alle fietsen worden afgespoeld, gecontroleerd en weer in elkaar gezet.  Erliep ook nog een Bjorn (fysio) met behandeltafel op zijn schouder rond. Tijdens het eten heb ik dat vanuit het restaurant allemaal rustig kunnen bekijken.

Ik had belooft nog. Iets over het slapen te vertellen. De eerste dag was bij vrienden van de fiets, de tweede was een trekkershut op een camping daarna 3 keer een Chambre d'hotel een soort b&b. En nu een keer een hotel, want hierbij was een restaurant en ik had wel weer eens zin om een echte warme maaltijd te eten. De meeste keren voordat ik naar een b&b ga eet ik tussen de middag iets warms soep of patat  of zo iets en s'avonds brood. Dus iedere keer kijk ik hoever ik ongeveer wil rijden en zoek daar in de buurt een slaapplaats. Morgen ga ik via St. Quentin naar Tugny -et-Pont ca 65  km maar de volgende slaapplaats is ruim 25 km verder en met de colletjes weet ik niet of ik dat ga halen. Het wordt wel een pelgrimsherberg ben benieuwd of er meer elgrims zijn!!!

1. Trudi:
    9 mei 2017
    Wat geweldig zo'n ontvangst haha super joh. Ontmoet je veel leuke mensen ? Dat lijkt mij zo leuk. Iedereen heeft zijn verhaal en dat is zoiets prachtigs. Slaap lekker voor straks en ik hoop dat je warme maaltijd lekker naar het zin was. Bon soir Trudi
  2. Roniet:
    Hoi Hoi,
    Goed bezig zeg! En leuk om te volgen!
    Doet me denken aan mijn fietstocht naar Parijs. Lang geleden.
    Heb toen overnacht op camping in st Quentin.
    Herinner me de heuvelachtigheid nog wel, maar ook schoonheid.
    Geniet ervan! Ik vind het wel stoer hoor, om zo te aarden na al het harde werk!
    Liefs Roniet en Co
  3. Ben en Helma Jeurissen:
    9 mei 2017
    Alweer zo'n leuk verslag.
    Ik zie je gewoon wuiven op je fiets, hahaha
    Veel plezier en Succes verder Tineke!
  4. Thea:
    9 mei 2017
    Ha Tineke, welkom in la douce France! Fijn dat je dit in zo'n korte tijd al bereikt hebt! En ook fijn dat je fietstocht nog wel even duurt: ik geniet van je reisverslagen. Groetjesss
  5. Angela:
    10 mei 2017
    De kinderen hebben weer vol spanni g zitten luisteren naar je reisverhaal (ik leek em voor)
    En de foto van het lekkers in de vitrine bij de bakker...jammie!
  6. Tineke Ruiter:
    11 mei 2017
    Leuk om te horen geef ze maar een dikke knuffel