Vroeg op en warm

26 mei 2017 - Dax, Frankrijk

'

De Wifi wil vandaag even niet doe ik Ælse het type werk met wat eigen aanvullingen.

Het verhaal van Tineke is:

Ik heb hier geen internet en vind het te warm om het op te zoeken.

Vanmorgen om 7:15 vertrokken. Dus nog niet zo warm en het liep lekker,vlakke weg , geen wind dus tussen de 17 en 18 km/h. Doorde warmte eet ik overdag niet zoveel en had ik nog 2 croisants, een banaan en een mandarijn met ruim 1,5 liter water was dat genoeg. Rond 14:00 uur was ik in de plaats Dax. De slaapplek is in een wijjk en heet St. Paul de Dax. Naast de kerk is een parochiehuis en daarbij zijn twee gebouwtjes, een om te slzapen met keukentje en een met wc en douche en een grote bak cq wastafel

Er is een Nederlands echtpaar op de fiets en 3 Fransmannen die lopen. Hier vlakbij een Carrefour Express. Heeft alle levensmiddelen dus ideaal voor mij, want de keuken heeft een koekast. Dus groentn,fruit, vlees en yoghurt gekocht want als je overdag niet zoveel eet moet je dat savonds wel doen.

Vandaag heeft Tineke ondanks de warmte 75 km gefietst!! En ook daar is het bloed heet, nog warmer dan bij ons. Ze heeft ook og even tijd genomen om Dax te bekijken.

1. Thea:
    26 mei 2017
    Ha Tineke, dat was weer een topprestatie vandaag! En wat begint het al op te schieten, het is behoorlijk zwaar en toch ga je als een speer ☺️. Ik wens je een goede nachtrust in de bijzondere en sfeervolle overnachtingsplek. En morgen weer een mooie dag! Groetjesss
  2. Ada Spanjaard:
    26 mei 2017
    Hoe ga je eigenlijk terug? Vast niet op de fiets.
  3. Ælse:
    27 mei 2017
    Je gaat top hoor. Met een beetje geluk zie je vanavond Spanje liggen. Van af vandaag is het nog theoretisch 930 km en je hebt al 1617 km gefietst
    Ik moest de de groeten overbrengen van groenteboer Peter hij leeft met je mee.
    Sterkte vandaag het wordt weer warm
  4. Cora van de Koppel:
    Top Tineke!!
  5. Puck van \leeuwen:
    27 mei 2017
    Dat was een vroegertje! Dan ook `savonds bijtijds er in.Geweldig als je dan op je fietsje zit in de frisse ochtend. En maar kilometers vreten. Kan je nog genieten van de omgeving?
    Zijn je dagelijkse verslagen tevens je dagboek? Ga zo lekker door en alles komt goed! Lieve groeten. Puck. (ik ben trots op je.)
  6. Hans:
    30 mei 2017
    je bent inderdaad een kanjer een geweldige prestatie.
    we missen je wel hoor waki ook fiets lekker door als je terug bent trakteer ik je op een heerlijke maaltijd
    kijk goed uit en geniet
  7. Tineke Ruiter: