De laatste dag van mijn pelgrimsreis

12 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen waren we vroeg wakker 5,45 uur, maar helaas kon niemand het lichtknopje in de slaapzaal vinden dus moesten we alles in het halfdonker doen. Maar we hadden al veel ingepakt dus wassen, pyjama, lakenzak en waaspullen in de fietstas en kopje thee met mars, snikkers en schocoladereep gegeten als ontbijt en om 6.45 was het gogogo to Santiago. We zijn op de N 547 blijven rijden daar zijn minder stijle hellinkjes en dat vinden mijn knieën fijner. Maar rond 9. Uur zagen we een bord met 36 km naar Santiago, maar dan is het dus met lunch en wat drinken toch 13.00 uur voordat je op het plein staat.
Maar toen was ik wel heel blij dat mijn pelgrimsreis er op zit. Want mijn lichaam kan wel wat rust gebruiken.
Ik was blij dat Ælse aan de kant van het plein stond en we elkaar uitgebreid konden begroeten, twee warme armen om me heen heerlijk na bijna 6 weken.
Nu lekker even uitrusten en dan samen 44 jaar getrouwd vieren en samen verder gaan.

Ik wens jullie allemaal het beste toe en hoop dat jullie allemaal op jullie eigen manier een pelgrimsreis gaan maken. Ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat ik er heel veel van geleerd heb. Dus voor jullie allemaal Buen Camino

1. Ada Spanjaard:
    12 juni 2017
    Gefeliciteerd, hoor!! Mooi gedaan.
    Ik heb genoten van je beschrijvingen en de foto's.
    Liefs, Ada. (Je nicht)
  2. Ria wilmer:
    12 juni 2017
    geweldig Tineke gefeliciteerd!! we hebben stiekem meegereisd.
    Een fijne gezellige reis samen en gezond weer thuis.
    Tot ziens Ben en Ria
  3. Roniet:
    Super knap!
    Chappeau!
    Mooi begin van de volgende fase van je leven!!!
    Respect !
  4. Anneke:
    12 juni 2017
    Wat een knappe prestatie, top! Ik heb - via jouw verhalen - een beetje meegereisd. Nu lekker uitrusten en vakantie vieren samen met Ælse. Gefeliciteerd met jullie 44e trouwdag ( óók een prestatie............) Groeten van Koert & Anneke
  5. Anke:
    13 juni 2017
    Gefeliciteerd! Hartstikke goed dat je dit helemaal alleen gedurfd hebt.
    Geniet van de rest van de vakantie met Aelse.
  6. Trudi:
    13 juni 2017
    Lieve Tineke ,bedankt voor het delen van jouw avontuur. Groot respect voor jou. Van harte gefeliciteerd met je 44e huwelijksverjaardag. Nu samen genieten met Ælse. Neem je rust . Hartelijke groeten uit Hoorn kus Gerard en Trudi
  7. Cora van de Koppel:
    13 juni 2017
    Heel veel respect hoor Tineke. Bedankt voor het delen van je belevingen. Ik heb het met veel belangstelling en plezier gevolgd. Nu genieten van alles en de blik vooruit! Veel plezier!
  8. Joke:
    13 juni 2017
    Wij wensen jullie een fijne welverdiende vakantie en een behouden thuis komst toe!!!
    Hartelijke groeten Joke en Andre.
  9. Angela de Jong:
    13 juni 2017
    We hebben een uitdaging gemeenschappelijk want as zaterdagnacht loop ik de 40 km in de nacht van de vluchteling van Nijmegen naar Arnhem. waarvoor jij ook gedoneerd heb en ons persoonlijke donorbedrag gaat de 1000 euro halen deze week en het totale bedrag
    van alle deelnemers komt nu boven de miljoen uit. Waarvoor nog hartelijk dank.
    Nu relax voor jou en jullie en ik zie je in september. Hartelijke groet
  10. Chris Ruiter:
    Congrads mam rust lekker uit van je wel verdiende vakantie :0
  11. Ben en Helma Jeurissen:
    Proost !
    Op de mooie herinneringen en een geweldige toekomst als 'Pensionado's" !!
  12. Bernadette van den Hondel:
    13 juni 2017
    Ik heb het verslag van jouw fietstocht naar Santiago op je reisblog gevolgd.
    Wat een fantastische prestatie! Ik heb grote bewondering voor je.
    Nu maar uitrusten.
    Groeten uit Italie, ook aan Aelse
    Bernadette ( Den Haag)
  13. Puck van \leeuwen:
    14 juni 2017
    Gefeliciteerd!!! Geniet van je geweldige inspanning. Je hebt het verdiend. Nu saampies een mooie vakantie. Er valt veel te vertellen, denk ik. Er valt nu een mediastilte. Lieve groet Puck