Ik ben er helemaal klaar voor

Beste allemaal,

Leuk dat zo veel mensen mij willen volgen al 29 mailadressen.

Gisteren gezellig afscheid !! van kinderen en kleinkinderen. Als cadeau kreeg ik een T-shirt, topje en veldfles met een foto van alle kleinkinderen met hun fietsen (behalve de fietsen van de tweeling) en een spandoek met go go to Santiago. (foto volgt later en de kleding neem ik mee dus die zal je nog regelmatig zien.

Aan de tafel heb ik ze alles verteld over de stempelkaart voor de oorkonde, de route  die ik ga fietsen en de slaapplaatsen die allemaal in boekjes staan.

Daarna hebben de kleinkinderen mijn tassen gepakt en die hebben we samen op de fiets gedaan.(zie foto's)

De drie kinderen hebben een rondje met bepakking gereden. Advies Chris: voor minder bagage en in een lichtverzet fietsen. Voor de mensen die nog niet alle fietstermen kennen betekent het een lichte versnelling dan draai je wel meer rondjes met de pendalen maar word je niet zo snel moe.

Daarna wat gegeten en iedereen naar huis.

Vanmorgen nog wat spullen uit de voortassen naar achteren gedaan zodat ik nu bijna 4 kilo voor heb en ruim 12 kilo achter.

Morgenochtend wil ik rond 8.30 uur vertrekken.

1. Trudi:
    30 april 2017
    Lieve nicht , een heerlijke reis wensen wij je toe met veel avonturen ,de mensen alleen al die je zal ontmoeten , en alles wat je zal zien . Geniet er vol van en wij genieten met je mee. Dikke knuffel , Trudi
  2. Cock:
    30 april 2017
    Tineke heel veel plezier en sterkte ,groetjes
  3. Herman Ruiter:
    30 april 2017
    Veel plezier, en goed weer gewenst bv een beetje wind mee.
  4. Evelien:
    Heel veel plezier mam!!
    Doe t vooral voor een mooie leuke gezellige ervaring.
    Geniet van alle ervaringen en mensen en natuur die je tegenkomt.

Ik ben sowieso al trots op je!
    DIKKE KNUFFEL
    Evelien
  5. Ies de Jong:
    30 april 2017
    Ja ja, nog één nachtje samen slapen en dan in de pedalen!
    Niet normaal, en daar woon ik dan vlakbij!
    Tineke, Rika en ik wensen jou een geweldige tijd en een serie ervaringen die je voor geen goud had willen missen!
  6. Henny van den Berg - de Jonge:
    30 april 2017
    Beste Tineke, Wens je een hele goede fietstocht,interessante ontmoetingen,behouden aankomst ,zie met spanning uit naar je verslagen.Heel fijn dat ik ook deelgenoot mag zijn . Goede reis!
  7. Arno van Leeuwen:
    Hoi Tineke,
    Veel succes met deze mooie tocht. Stoer hoor. Mijn neef Gert-Jan is ook een keer naar Santiago gaan fietsen, maar die was toen bijna 20 jaar jonger en had langere benen. Was het nog geen makkie. Wel een van de mooiste belevenissen. Ik ga je volgen.
    Het allerbeste, Arno
  8. Ada Spanjaard:
    1 mei 2017
    Leuk hoor, dat jij al die moeite doet en ons daarvan mee laat genieten.
    Go safely! M'n moeder zou zeggen: ga met god dan heb je een goede leidsman. Maar ik denk niet dat ze daar een fietstocht mee bedoelde.
    Veel succes en plezier en kracht om door te bijten.
    Nicht Ada.
  9. Chris Ruiter:
    Veel Fiets plezier,

Kijk op windguru.cz aangevult met een bekende plaatsnaam van je dichtbij zijnste postie.

Dit Geeft een zeer exacte weer prognoses over windkracht en wind richting handig als je langs de kust fietst en weet dat er wind tegen aankomt scheelt al gauw 7km/h
  10. Dik Ligterink:
    Dag Tineke,

Ik bewonder je moed om nog aan zoiets te gaan beginnen. In Spanje deden we het al rustig aan naar dorpjes en stadjes, is er vandaag markt en regent het niet, dan maar gaan, maar we moesten ook nog terug.
    Ik overdrijf een beetje, maar ik wens je een voorspoedige trip langs mooie wegen.

Groetjes, Puck en Dik.