Vandaag de laatste echte berg

10 juni 2017 - Sarria, Spanje

Ik heb uitgerekend dat ik deze​ tocht ook 3x een soort Alp d'Huzes heb gefietst maar niet allemaal op een dag. Maar vandaag was het.ca 22 km maar niet een keer een top maar na de eerste kwamen er nog 3. Uiteindelijk hebben we 3,45 uur om hoog gefietst en met koffie en nog 2 korte pauzes hebben we er van 8 uur smorgens tot 12.30 uur over gedaan. Daarna de heerlijke lange afdalingen. En hebben vandaag Sarria bereikt ca 63 km.met de berg erbij behoorlijk veel. Maar vanochtend was het heerlijk koel in de schaduw van de berg.

Ik wil iedereen bedanken voor hun lieve woorden over mijn ongeluksdag van gisteren, maar het waren zoveel reacties dat ik ,e dit keer niet Allemaal persoonlijk kan beantwoorden, maar nogmaals bedankt.
Nu lekker naar bed en morgen.vroeg op

1. Anneke:
    10 juni 2017
    Hé bikkel, Welterusten voor straks en veel succes voor morgen. Je einddoel is in zicht.......
  2. Jet:
    11 juni 2017
    Hi tante Tineke, ik lees elke dag met veel plezier je reisverhalen! Jammer dat gisteren een ongeluksdag was en fijn dat het allemaal is goed gekomen en dat je vandaag een goede dag had! Veel plezier met de laatste loodjes!!
  3. Ada Spanjaard:
    11 juni 2017
    Vind je het eigenlijk jammer dat het einde in zicht is, Tineke? Je companion gaat door naar Lissabon, schreef je. Zou je daar nu nog zin in hebben? Of maar weer gauw terug naar de poffertjes en de kroketten?
    Wat een voldoening zal je hebben! Mooi toch?
  4. Etienne El Leon:
    11 juni 2017
    wegen de laatste loodjes het zwaarst of geraak je nu al bedwelmd door vreugd bij het idee van het terug zien van je mannetje .Jacques Anquetil,meervoudig Tour de France winnaar kende ook dat gevoel,na iedere etappe dronk hij een fles Champagne en stond een 'dame' op het menu .Fausto Coppi hield er dezelfde gewoontes op na, alleen hij verkoos als Italiaan een Prosecco,de nationaliteit van de 'dame'was ondergeschikt. Deze Vlaming wilde je enkel wat wielergeschiedenis bijbrengen,GEEN menselijke waarden,dus geen conclusies uittrekken. Maar wij verheugen ons erop dat je vooral veilig dit Huzarenstuk(weeral een nationaliteit) tot een goed einde brengt. Alleen maar complimenten !!!
  5. Ton versteeg:
    Tineke,
    Vandaag keek ik op de email van heleen en zag je reisverslagen.
    Ik moet zeggen helemaal geweldig wat je presteert.
    Op de Reinigingsdemodage aelse nog gesproken die jullie kleinkinderen bij zich had en zachtjes aan naar Spanje ging vertrekken met jullie caravan.
    Succes met de laatste loodjes.
  6. Thea:
    11 juni 2017
    Wat moet dat heerlijk zijn om na zo'n mega-fietstocht met toppen en dalen de finish te naderen, moe maar zeker voldaan. Ik vind je een geweldige doorzetter. Een fijne avond en veel succes met de laatste loodjes! En dan lekker uitrusten en verder reizen met je man. Tineke, je hebt het gewéldig gedaan.
  7. Tineke Ruiter:
    11 juni 2017
    Heel hartelijk bedankt voor jullie goede wensen die champagne komt wel en voor Etienne die dame niet,
    Ton Versteeg leuk dat je ook aanhaalt.
    Thea ik vind het ook heel bijzonder dat ik morgen of overmorgen mijn doel ga bereiken