Met z,"n alle de stad Logrono uit.

1 juni 2017 - Nájera, Spanje

Vanmorgen rond 7.00 uur geprobeerd een bakker te vinden die was er wel .aar die ging pas om 9.00 uur open. Dus ontbijt van thee koekjes en 2 bananen.. Spullen ingepakt en rond 8.30 uur de stad uit. Ineen buitenwijk zak ik een groenteboer en een slager anex van alles. Dus vooral fruit, brood en kaas ingeslagen. Via een park ga je de nu stad uit en dan zie je ineens ca pelgrimgangers de stad uit lopen.90 lopers en 10 op de fiets. Heel indrukwekkend ik hoop dat jullie je het kunnen voorstellen want ik wilde er geen foto's van maken.
De meeste pelgrimgangers zijn​ Spanjaarden, de rest komen uit alle landen.
Deze Camino is goed voor de mensen en het land.
De mensen wandelen 1 of 2 weken een stukje van de Camino. De vakantie is goed want je loopt ca 20/25 km per dag en je geeft tussen de 15 tot 30 € ukt.
De stadjes varen er ook wel bij want zij krijgen elke dag van ca pelgrimgangers inkomen en daarnaast komen er bussen met toeristen de stadjes van de Camino bekijken. Dus een win/win situatie.
Hier wil ik het vandaag bij laten.Fijne avond nog allemaal

1. Ælse:
    1 juni 2017
    Tineke je gaat super, respect! de teller staat op 1918 km gefietst ( pufff) nog ongeveer 630 km te gaan. De gemiddelde afstand wordt nu natuur lijk wat lager want je zit vol in de collen van 7 tot 12% hou vol en niet forceren maar vooral genieten
    Voor de lol heb ik een foto toegevoegd van de" thuisbasis" het Santiago dashboard.
  2. Ada Spanjaard:
    1 juni 2017
    Heel mooi, die 2 foto's van de kersen!!!
  3. Govert+:
    2 juni 2017
    Vergeet niet de kathedraal in Burgos te bezoeken zeer zeer de moeite waard.
  4. Chris Ruiter:
    2 juni 2017
    Voor de Tweede maal we beginnen pas

gebruik de link in youtube