Ben de dag van gisteren weer helemaal vergeten

30 mei 2017 - Puente La Reina, Spanje

Na een bad pelgrimsdiner
Doperwtensoep en penne met kaas entree
Vlees of vis met patat
Yoghurt toe
Voor €10, met wijn
Een heerlijke nacht in een lekker bed. Wilde ik vandaag graag verder want ik ga geloven dat ik het ga halen, maar ik ben er nog niet.
Vanaf St Jean Pied de Port draag ik na het fietsen mijn t-shirt . Krijg er leuke reacties op en iedere taal begrijpt het.
Vanmorgen mist door de regen van gisteren. Dus regenoverschoenen aan., zijn erg fijn maar ik hoop ze toch weinig te gebruiken. Na ruim 4 dagen drukke wegen besloot ik om Pamplona te gaan en de rust te zoeken. Maar na twee uur ging het opklaren en kwam de,zon door dat bleek voor mij een hele goede keuze. Ik heb ruim 40 km door zo"n mooi gebied gereden met steeds de rivier Stroomt rechts of links van me en bijna geen auto heerlijk kijk later maar naar mijn foto's. Moest gelijk denken aan ca 20 jaar geleden toen Ælse, Evelien,Chris en ik de tocht hebben gelopen door de rio vero.. En hoewel er wel wat heuveltjes waren ging er ook veel bergafwaarts dus heerlijk fietsen. Ik heb vandaag echt weer genoten. Voordat ik het wist dat ik rond 14.30 in Puenta de Reina denk.ca70 km.verder. Ik heb net door het stadje gelopen en natuurlijk de kerk en de brug bezocht. Met mijn verjaardag heb ik een heel mooi fotoboek over de Camino gekregen en daar staat een mooi verhaal in over dit stadje en de brug dus die moest ik zien. Ik hoop dat er.nog.veel van deze dagen mogen volgen.

1. Cock:
    30 mei 2017
    Tineke bedankt voor je leuke reisverhalen ,ik geniet ervan!!
    Ga zo door en groetjes Cock
  2. Ria en Dick:
    30 mei 2017
    Kilootjes kwijt zo te zien??
  3. Ælse:
    30 mei 2017
    Mooi he , de inschatting van Tineke was 70 km de feitelijke afstand was 84 km. de totale teller staat inmiddels op 1822 km! !!! Tineke staat op een brug die circa 900 jaar geleden speciaal aangelegd is voor de pelgrims, dan kon hen namelijk een natte overtocht over de Rio Arga bespaard worden.
    De komen de dagen gaat het weer omhoog dus op de pendalen Kanjer!
  4. Ada Spanjaard:
    30 mei 2017
    Ik vind de "Kaart" vervelend in die zin, dat er altijd grote sterren op staan en dat je de route niet echt kan zien. Het lijkt me, Tineke, dat je over het halverwege punt bent, en dat geeft de burger moed!
    Ik denk dat je over de slaapherbergen misschien wel een "verhaal" kan schrijven. Ik vraag me ook af hoe je je mentale "valleys" te werk gaat. Maar misschien is dat te diep....
  5. Puck van \leeuwen:
    31 mei 2017
    Fijn,dat er zulkr mooie dagen zijn. En dan maar genieten van het landschap!. En dan dat

slapen op een zaal met 10 mensen. Goed dat iedereen rekening met de anderen houdt. En dan de uitwisseling van ieders belevenissen. Ja je bent dan wel erg gelijk aan elkaar. Maakt allemaal het zelfde mee. Leuk, hoor om te lezen. St Pied de Port ben ik geweest in de auto uiteraard. En je ziet overal wegwijzers voor de camino`s. Hier waren het heerlijke zomerse dagen. Nee, ik ben momenteel erg honkvast. De halve winter elders doorbrengen zorgt voor achterstallig onderhoud op alle gebied. Dus... dat eerst.X Puck
  6. Pascal Van wingerde:
    31 mei 2017
    Wat leuk om te lezen. Goed bezig! Nu nog de laatste loodjes
  7. Evelien:
    1 juni 2017
    Ik vind het vijn dat je ons T-shirt aan hebt getrokken.
    Zet hem op gogo to santiago
    Dikke knufol van Tijl
  8. Ben Wilmer:
    1 juni 2017
    Ontzettend dapper wat je aan het doen bent. Lees met plezier de verhalen. Ik denk nu ook dat je het gaat halen. Groetjes Ria en Ben.
  9. Chris Ruiter:
    2 juni 2017
    Ik zeg we beginnen pas (open de link in you tube )