Een zware heel natte dag.

29 mei 2017 - Roncesvalles, Spanje

Na een hele gezellige maaltijd in de pelgrimsherberg met 20 man/vrouw iedereen zich gezellig voorstellen en elkaar bevragen erg leuk het diner duurde ca 2 uur en natuurlijk met een lekker glaasje wijn.
Vannacht op een kamer met 10 man /vrouw geslapen iedereen houdt heel goed rekening met elkaar dus je kan er best goed slapen.
Vandaag heb ik mijn handschoenen bij de bakker laten liggen. Dus 2 km extra om ze weer op te halen. Om 9.30 uur echte start met regen de regen heeft de hele dag geduurd. Rond 14 00 uur waren mijn handen zo gevoelloos dat ik 1,5 km naast mijn fiets heb gelopen. Omdat ik bang was te veel te gaan slingeren maar alles is goed gegaan en om 15.45 was ik in Roncesvalles aangekomen. Nat en koud tot op het bot. Maar na een warm bad gaat het best wel goed..

Ik vind het hartstikke leuk dat er zoveel mensen leuke en lieve reacties geven op mijn log.. Ik lees ze met veel plezier. Ik moet de foto's nog verder bij werken maar dat wordt misschien morgen.

1. Ria en Dick:
    29 mei 2017
    Ik had het al gelezen: na de Spaanse grens wordt het serieus werk. Weer en hellingen. Maar met wel veel meer mensen dan die dezelfde richting uit gaan en dat geeft moed. Doorzetten. Lieve groet.
  2. Ada Mulder:
    29 mei 2017
    Hi Tinus, fantastisch hoor, nu al in Spanje, nog ca. 750 km. tot Santiago. Wordt t steeds makkelijker? In ieder geval drukker en misschien daardoor gezelliger. Dikke zoen, Ada
  3. Joke:
    29 mei 2017
    Jeetje Tineke het is echt elke dag een ander avontuur,gezellig zo met elkaar eten en ieder zijn eigen verhaal.Jammer van die natte dag morgen is het vast beter en je hebt toch weer km meer op je teller staan. Fijne dag morgen!!!
  4. Ælse:
    29 mei 2017
    Ik heb voor de geïnteresseerden een dwarsprofiel van de route van vandaag en morgen in de foto's gezet dan zie je wat er vandaag gedaan is en morgen gedaan gaat worden.
    Top !!!!
  5. Ies de Jong:
    29 mei 2017
    Ja, dat dwarsprofiel haalde mijn lullige opmerking over die 30 km volledig onderuit! Mijn respect is gestegen. Als je weer terug bent kan ik zeggen dat ik naast geweldige sportieve buuf woon, foutje, ik woon dan schuin boven jou. Maar vandaag voelde je duidelijk nattigheid, misschien verlang je daar nog een keer naar terug. Sterkte weer voor morgen.
  6. Thea:
    29 mei 2017
    Hi Tineke, wat ben jij toch een ongelooflijke Diehard! Met diepe bewondering heb ik je verslag gelezen, wát een doorzettingsvermogen heb jij. Ik hoop dat de weergoden je morgen beter gezind zijn. Veel succes en hartelijke groeten weer, Thea
  7. Thea:
  8. Anneke:
    29 mei 2017
    Wat gaaf om je verhaal weer te lezen. Koud en nat door die regen, maar na een warm bad hopelijk weer een beetje 'bijgetrokken'. Leuk met zoveel verschillende mensen kennis te maken, ermee te eten en te slapen. Heel bijzonder allemaal, wat jij meemaakt. We genieten van je vertellingen. Veel succes verder
  9. Evelien:
    29 mei 2017
    Grote klasse! Rijden in de regen kan heerlijk zijn, maar verkleumd fietsen Is niets en bovendien gevaarlijk. Ik ben trots op je dat:
    Je hebt doorgezet
    Zo verstandig was om af te stappen
    Dat elke dag zo'n mooi verslagje maakt met foto's
    Je dit doet.

Super, houd vol en (lol) blijven trappen.

Salute,
    Jeroen
    P.s. Kun jij foto's en filmpjes ontvangen op je telefoon?
  10. Etienne El Leon:
    30 mei 2017
    Tineke ,NIET vergeten: je bent nu niet is Spanje maar in Baskenland. Als Vlaming kom ik ook uit Vlaanderen, niet uit België. De Bask is een fier iemand ,beetje stug maar als jij als Nederlandse laat merken dat het hier goed toeven is ,dan is het ijs meteen gebroken en krijg je te maken met gulle joviale mensen.Van Parijzenaars en Madrilenen moeten ze niets hebben ,dat is het chique volk dat hun uit de hoogte bekijkt. Ze hebben zeker respect voor jouw prestatie ,maar wie heeft dat niet !