Eerst de wijn en later de lijn

23 mei 2017 - Puisseguin, Frankrijk

Ik ben vergeten de titel van mijn vorige verhaal uit te leggen.. Onderweg kwamen twee Nederlandse mannen me voorbij rijden.en die hebben mijn.fiets gesmeerd.
Gisteren lekker gefietst wel heuvels maar het liep lekker. De mensen die in de mobilehome zaten zijn Belgen hij is vorig jaar op de fiets naar Santiago gegaan en nu gaat hij met zijn vrouw vanaf St piet de Port een stuk lopen want ze hebben maar 3 weken en ,o gaan ze elk jaar een stuk doen Roni noemde me in haar reactie nomaden, maar ik merk nu dat ik dat toch niet ben. Het Franse spreekwoord partier sette morrir une peut (zal wel niet goed geschreven zijn) heb ik wel vooral als ik dan weer in zo'n huiselijke pelgrimsherberg zat, dan moest ik me aanzetten om voor 9.00 te vertrekken. En ik heb ook wel een beetje heimwee naar alles i Nederland maar ik ga verder. Vandaag was het​ go with de flow of te.wel bergje op bergje af.. Dus prima fietsen,de ochtend bewolkt en vanaf 14.00 uur zon. Ik zit vlak bij St Emilion dus wijn wijn en nog eens wijn. Ik heb een kamer in Chateau Fleur de Rogues. Een heel goede wijn. Op de foto's zien jullie de rest wel. Nu eerst bad en daarna lekker eten en slapen.

1. Marijke v. Wingerde:
    23 mei 2017
    Lekker die wijn. Niet te veel anders ka je morgen niet fietsen. Wij zijn vandaag met de tweeling wezen zwemmen. Ook een hele onderneming. Succes morgen
    Gr. Marijke
  2. Chris Ruiter:
    24 mei 2017
    Nomade een la vagabonde de lux als je het mij vraagt.

Gelukkig is het pas om 22:00 uur donker.
    Dus er zit genoeg licht in de dag om lekker aan te tutten in de ochtend.
    Genoeg rust is must.
    Dus as donderdag lijkt mij dus een perfecte rust of halve rust dag.

gr Chris
  3. Puck van \leeuwen:
    24 mei 2017
    Wat ik mij afvraag: Heb je die slaapplekken van te voren besproken?Kan haast niet.
    Je hebt vast een lijst met adressen. En dan maar hopen op een plekje. Hier komt het mooie weer aanmet veel vrije dagen. (Hebben wij altijd al) Fiets se
  4. Tineke Ruiter:
    24 mei 2017
    Hoi Puck Frankrijk is inderdaad groot maar ik ben al een heel eind nog ca 200 km. Het Jacobsgilde geeft die boekjes uit en elk jaar worden de adressen geüpdate. En als dat niet lukt dan een hotel meestal probeer ik de avond ervoor het te regelen en lukt dat niet dan is Ælse van onschatbare waarden.
  5. Cora van de Koppel:
    25 mei 2017
    Hoi Tineke, proost en op naar de rest van je reis! En die heimwee snap ik, koester alle mooie herinneringen; ze zijn van onschatbare waarde!