Gods wegen zijn onbegrijpelijk

19 mei 2017 - Saint-Avertin, Frankrijk

Was ik er vast van overtuigd dat ik geen internet heb geeft de Nederlandse provider die wel dus toch een stukje. Allereerst bedankt weer voor de leuke reacties . Zijn er ook broederabdijen in de Pyreneeën!!. En volgens mij lijdt ik al een aantal jaar aan de fietseritus. Volgens mij niet besmettelijk. Ik wil ook de mensen bedanken die mij een aandenken hebben meegegeven. Ik heb er een foto.van gemaakt want ik weet niet of ze tot Santiago blijven leven. Helaas is de zwaan ergens gesneuveld. Vanmorgen eerst mijn ketting goed schoongemaakt. Dus het liep weer lekker. Door minder bagage, betere bewegwijzering en minder rolletjes hoop ik na morgen 70 km per dag te gaan fietsen. Vandaag ook 2 bijzondere borden gezien . De eerste met de aanduiding 1447 tot Santiago en de andere 1295 tot Santiago. Ik reed te lekker om te stoppen en er een foto van te maken, maar ik weet zeker dat ik vandaag geen 152 km heb gereden. Maar voor mij als Santiago ganger is het belangrijker om iedere dag een stukje dichterbij dat doel te komen dat ik wil bereiken. De rest is ondergeschikt.( Volgens mij is dat focussen) en dat leer ik op deze tocht wel maar nog veel meer genieten van de kleine dingen die ik iedere dag weer zie en me realiseer dat het leven toch mooi is.. En schoonzus Ria na deze stichtelijke woorden moet ik denken aan de geestelijke die vroeger de avondsluiting/overweging deed. Helaas is zijn naam mij ontschoten. Voor nu welterusten er tot morgen

1. Ies de Jong:
    19 mei 2017
    Leopold Verhagen? Als je die.niet bedoeld.kanbik zeggen dat hij destijds voor mij als jonge protestant een verademing was
  2. Ælse:
    19 mei 2017
    Ik ben iemand die nogal mathematisch ingesteld ben. Ik wil daarom wel even kwijt dat de afstanden die onder de tab kaart staan hemelsbreed gemeten zijn. Daarstaat de stand op 701 km in werkelijkheid ( dus de feitelijk afgelegde weg ) is inmiddels 1102 km !!
    Een kleine nuance is op zijn plaats: 1102 km is veel maar 701km ook. Ik ben trots op je
  3. Ies de Jong:
    19 mei 2017
    Sorry voor de fouten. Dikke vingers, kleine telefoon
  4. Thea:
    19 mei 2017
    Geweldig, je bent al een heel eind op streek en dat met duidelijk veel plezier. Zo mooi om je al fietsend te realiseren dat het leven mooi is. Ik wens je morgen weer een verrassend fijne dag.
  5. Evelien:
    20 mei 2017
    Nou mama al een hele reis zit er op!
    En hoeveel km ach... Je gaat de goede kant iig op. En hemelsbreed of niet. Ik vind 't een eind.
    We zijn trots op je en lezen elke avond je verhaal met veel plezier!
    En smorgens bij 't ontbijt krijgen Tijl en Gijs 't te horen. Als er tijd voor is;)
    Dus nog een keer gogogo to Santiago
  6. Angela:
    Mam,
    gisteren op facebook een berichtje geplaatst over je TOCHT en de Mijlpaal Tours.
    Ben trots op je....
    En er zijn veel aanmoedigingen binnengekomen.
    Ik ga even kjken hoe ik die jouw kant op kan krijgen... aangezien je wel fb hebt maar niet gebruikt (grinnik)
    Dikke knuffels van ABcde
  7. Tineke Ruiter:
    20 mei 2017
    Prima maar ik zal morgen als ik tijd heb om het verhaal te delen met Facebook. Groetjes aan jullie allemaal xxx
  8. Chris Ruiter:
    22 mei 2017