Naar Portiers

20 mei 2017 - Poitiers, Frankrijk

Gisteren weer in een pelgrimsherberg geslapen. De sleutel moest ik bij het stadhuis halen. Maar eerst bij het vvv een stempel toen op het stadhuis weer een stempel, als ik niet oppas is mijn credential al vol voordat ik in Santiago aankom. Bij de lokale super naast het stadhuis , eten gekocht ,er was niemand anders in de herberg ,en daar lekker aangetikt, Meloen vooraf daarna cup a soup, als laatste biefstuk met gebakken aardappelen, wortels, ui en een tomaten salade. Heerlijk vind ik het om zo een beetje aan te tutten. In de herbergen is altijd een kastje met peper,zout, koffie,thee en olie eens. Zodat je altijd wat kan klaarmaken. Na ontbijt sleutel in de brievenbus van stadhuis gedaan en fietsen maar. Het dreigde wel maar toch geen regen tot Portiers en daar kan je heel goed schuilen. Op het plein voor het stadhuis was van mondiale organisaties een happening .er lekkere . muziek. Daarna naar de kathedraal St Pierre​ en nu eten in een restaurantje met Wifi,zodat ik dit bericht naar jullie kan sturen. En daarna als oudere naar de jeugdherberg, ben benieuwd.

1. Roniet:
    20 mei 2017
    Klinkt alsof je je helemaal thuisvoelt in het nomaden bestaan.
    Geniet ervan
  2. Puck van \leeuwen:
    21 mei 2017
    Hoe heb je geslapen in de jeugdherberg? Geen snurkers? Vandaag Zondag en nu 8 uur.Echt Zondagrust. Het water is spiegelglad. Vandaag is Anoek jarig. Kleindochter van Dik. Woont in Zaanstad. of Zaandam. Ik weet niet erg het verschil. Misschien met fietsen op de auto en daar wat fietsen of naar het Tsaar Peterhuisje? Of allebei? maakt niet uit. Een ding is zeker. Wij geen colletjes. En bij jou? Liefs Puck..
  3. Anke:
    21 mei 2017
    Jij wordt toch nooit te oud voor een jeugdherberg
  4. Tineke Ruiter:
    21 mei 2017
    Nee he zeker niet als je ook nog zo gek bent om alleen naar Santiago te gaan op de fiets maar de leuke momenten zijn er zoveel meer dan de min punten dus geniet ik iedere dag van heel veel kleine dingen