Vandaag 90 km gefietst

7 mei 2017 - Lessines, België

Om 8.45 reed ik weg uit Mechelen. Vanaf nu laat ik zoveel mogelijk mijn fietstassen op mijn fiets zitten,want het is best een heel gedoe om dat iedere dag te doen. Het weer viel een beetje tegen. Dus later toch maar windjack en legging aan getrokken . In Aalst werd het een mooie tocht over het jaagpad langs de Dender..Wel veel schuin tegen wind gehad. Maar door de vroege start kwam ik toch aan de90 km (zie foto van kmteller. Maar morgen doe ik het weer een stukje korter.. En nu na een heerlijke warme douche duik ik mijn bed in. Morgen zoek ik de routes voor de volgende 3dagen uit. Welterusten

1. Marijke v. Wingerde:
    7 mei 2017
    Hoi Tineke, is 90 km niet een beetje overdreven? Goed dat je het morgen weer wat rustiger aan doet. Maar ik vind het heel stoer. Ook genieten van de omgeving!
  2. Cock:
    7 mei 2017
    Ik vind het wel knap na een tweede start!
    Je krijgt de groeten van heel ODD
  3. Etienne El Leon:
    7 mei 2017
    had ik geweten dat je in Mechelen kwam,dan had ik met alle plezier een 'special' voor jou geregeld door het bedrijf Bulo Kantoormeubelen nv (herinner mijn zwarte bedrijfswagen) waarvoor ik 23 gewerkt heb en het verkoopnet in Nederland opgebouwd heb. Echt spijtig want Bulo was altijd pro dit soort initiatieven want zoals jij hadden wij hetzelfde 'leitmotiv': het leven is voor de durvers en de doeners !!!
  4. Anneke:
    7 mei 2017
    Ontzettend knap 90 km. gereden, maar morgen iets minder kan geen kwaad lijkt mij :-) Wij lezen elke dag met veel plezier jouw reiservaringen.
  5. Ada:
    7 mei 2017
    Geweldig hoor. Ik geniet enorm van je belevenissen en kijk uit naar het vervolg.
    Er is hier een gezegde: "Better safe than sorry". In het Nederlands heet zoiets: "Beter mee verlegen dan om verlegen". Ik bedoel je tassen. Trek je conclusie maar. Kijk uit.
  6. Cora van de Koppel:
    7 mei 2017
    Top zeg! Respect! Veel succes en neem de tijd om onderweg ook te genieten!
  7. Robert de Vries:
    Je bent een kanjer. Top buf. Succes tot Santiago. XXXL
  8. Ies de Jong:
    8 mei 2017
    Als ik aan jou denk dan voel ik mijn knietjes.
    Geweldig dat het bij jou geen streep door de rekening werd en dat je nu helemaal 'los'kan.
    Maar wees wel lief voor jezelf en als dat niet lukt wees dan lief voor jouw fiets!
  9. Diny:
    8 mei 2017
    Heel erg knap hoor Tineke om nu alweer 90 km te rijden. Maar wees voorzichtig en neem je tijd om ook onderweg te genieten. Succes.
  10. Chris Ruiter:
    8 mei 2017
    Langs de dender is het mooi fietsen Na Ninove ga je nu richting gerardsbergen de muur schijnt een uitdaging te zijn :)

Michiel van Heyningen zijn Spits (woon schip komt van origiene uit Ninove.
    vergeet de belgiesche gastronmie niet op al die markt jes kan je heerlijk eten. Let op in Frankerijk is dat een stuk minder op tijd eten in slaan.c
  11. Tineke Ruiter:
    8 mei 2017
    Bedankt voor alle goede wensen.
    Nee Chris de muur van Gerardsbergen heb ik gelukkig gemist. Maar vandaag de nodige colletjes gehad daarbij nog regen dus besloten er een kort tochtje van te maken. Zit nu in Tournai (voor den hollanders "Doornik")
    Morgen weer wat langer hoop ik maar mijn kaartlezen geeft nog wat problemen. Dus probeerde het met "Truus" van google maps maar die hield ook opeens haar mond (waarom weet ik ook niet) dus maar weer kaart. Ga nu proberen iets met een kaart offline in te brengen!! Zo zie je maar dat ik toch nog veel andere dingen leer op deze reis dan alleen maar me te bezinnen op een leven zonder werk en een lieve man diedadelijk ook "werkeloos" is
  12. Robert de Vries:
    8 mei 2017
    Lekker bezig Tineke. Na die 90km is het inderdaad verstandig om het iets rustiger aan te doen. Als je man straks werkloos is, dan ben ik wel de enige in het blok die voor inkomsten zorgt.
  13. Angela:
    8 mei 2017
    leuk mam om die verslagen te lezen.
    Ik hoor teouwens de meeste pensioenadas 'klagen' dat ze zo drukzijn...dus is het maar goed dat je er skills bij leert op je trip
  14. Henny van den Berg - de Jonge:
    8 mei 2017
    Geniet erg van je reisverhalen,Tineke.Ga zo door, maar doe het rustig aan,anders houdt je het niet vol en dat is toch de bedoeling van de hele onderneming.Voor straks welterusten en morgen weer gezond op,Henny.
  15. Chris Ruiter:
    9 mei 2017
    Tournai is leuke stad met een mooie kruis baseliek boven in stad aan het plein de moeite van een bezoekje waard zijn ze al klaar met de restauratie? Aan de andere hoek van het plein staat nog een kerk en een lakenhal die die tweede kerk is versiert met bronze negertjes in de kooromgang ik denk uit de Kongo tijd. Beneden aan de schelde kan heerlijk eten aan het water. En aan de lage zijde van de staad staat nog een groot stuk vesting. Beste route de stad uit is langs de schelde.

Let op de gevechts torens langs de schelde 10 min de stad uit kom je op de rechter oever Four a Chaux tegen ben je avontuurlijk neem een kijk je binnen. Maar er staan er meer in dit gebied.

Succes en meld wat vervolg plaatsen gr Chris langs het water is vaak een geode optie
  16. Chris Ruiter:
    9 mei 2017
    Ga je richting Bergen of armiens ??